Betrokken sponsoren denken mee!

Op 6 maart jl. waren ruim 40 sponsoren aanwezig in de Smeltkroes om te klankborden met het bestuur van De Mijl over de toekomst van dit wielerfeest.
Het was een logisch vervolg op een eerder gehouden enquête: wat leeft er onder de sponsoren?
Hoe kunnen we gezamenlijk een gezonde toekomst van De Mijl zeker stellen?  

Renée Visschers leidde het gezelschap door de avond. Zij gaf na een korte inleiding over het waarom van deze avond het woord aan voorzitter Cees Warendorff.

Een kort en krachtig verhaal volgde: twee opeenvolgende jaren tegenvallende bezoekersaantallen, door te warm en te nat weer, en daarbij teruggevallen sponsorinkomsten.
Die situatie gaan we te lijf. Naast sturen op kostenvermindering is doel van deze avond om vooral de sponsoren te laten spreken: wat zijn de ideeën om de inkomsten te verhogen?

De ludieke en toch dringende oproep door en ‘oudere, betrokken dorpsgenoot’ (Erik Mulder met zijn hond Pantani) bracht de groep in out-of-the-box-stemming.
Erik lepelde wat verhalen van vroeger op en zijn al dan niet gespeelde hartenkreet sneed wel hout: De Mijl moet blijven!
“We gaan het hartstikke zonde vinden als we achteraf pas zouden merken wat we missen!”

Na een korte opwarmronde waarin met groene en rode kaarten kon worden gestemd over een aantal stellingen, ging het gezelschap écht aan de slag.
In verschillende ‘ronde-tafelsessies’ werden de meningen en ideeën gepeild over o.a. “de VIP-tent”, “netwerken” en “sponsorpakketten”.
Het leverde een veelheid aan opmerkingen, ideeën en suggesties op.

Werk aan de winkel voor het bestuur, dat kan terugzien op een zeer geslaagde avond.

De Mijl moet én gaat blijven, zeker met een betrokkenheid zoals die uit de enquête al bleek en zoals zie ook deze avond voelbaar werd.

Wordt vervolgd!






Mediapartner van de Mijl:

Hoofdsponsoren

Vrienden van de Mijl

Hoevenaars Bestratingen